John Deere ogłasza kontynuację zaplanowanej strategii modułowej w celu spełnienia wymagań norm emisji spalin Tier 4 USA/Stage IV UE. Normy Final Tier 4/Stage IV, dotyczące silników wysokoprężnych o mocy 55 kW (74 KM) i mniejszej, do zastosowań pozadrogowych, wejdą w życie z początkiem 2013 roku. Normy dotyczące silników o mocy 56 kW (75 KM) i większej będą wdrażane stopniowo w latach 2014-2015. Normy te wymagają utrzymania poziomu emisji cząstek stałych określonego normą Interim Tier 4/Stage III B oraz zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx) dodatkowo o 80% w stosunku do uprzednio obwiązujących przepisów.
W celu spełnienia wymagań normy Final Tier 4/Stage IV wobec silników o określonych mocach, firma John Deere opracowała zintegrowany system kontroli emisji spalin - optymalne rozwiązanie dla paliwooszczędnych silników Interim Tier 4/Stage III B o większych osiągach, wyposażonych w sprawdzony system recyrkulacji spalin z chłodzeniem. Zintegrowany system kontroli emisji spalin firmy John Deere będzie składał się z katalizatora utleniającego do silników wysokoprężnych, filtra cząstek stałych i układu selektywnej redukcji katalitycznej, zaprojektowanych specjalnie z myślą o spełnieniu ścisłych wymagań, jakie stawiają zastosowania pozadrogowe. Firma John Deere będzie nadal dostosowywać zintegrowany system emisji spalin do różnych wymagań zastosowań pozadrogowych.
John Deere w dalszym ciągu będzie oferować odpowiednie technologie w odpowiednim czasie, spełniające coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin oraz większe oczekiwania klientów - mówi John Piasecki, dyrektor ds. światowego marketingu, sprzedaży i obsługi klienta w oddziale John Deere Power Systems. Wyczerpujące badania i testy wykazały, że przeznaczony do określonego zastosowania system SCR, zintegrowany w sprawdzonych silnikach Interim Tier 4/Stage III B, będzie najlepszym rozwiązaniem spełniającym wymagania norm Final Tier 4/Stage IV, zapewniając jednocześnie wysoką moc i wydajność, łatwość obsługi, oszczędność płynów, niezawodność oraz niskie koszty eksploatacji, czyli wszystko to, czego oczekują klienci John Deere - dodaje John Piasecki.
Zintegrowany system kontroli emisji spalin składa się z filtra spalin oraz zoptymalizowanych i w pełni zintegrowanych komponentów do oczyszczania spalin. Dzięki temu silniki John Deere zużywają mniej wodnego roztworu mocznika niż alternatywne rozwiązania. Obniżone zużycie wodnego roztworu mocznika oznacza mniejsze rozmiary zbiornika, a także mniejszy wpływ na obsługę pojazdu, mniejszą częstotliwość serwisowania filtrów oraz mniejszy nakład pracy operatora. Zintegrowany system kontroli emisji spalin jest nadzorowany i sterowany przez firmowy układ elektroniczny, zawarty w udoskonalonym module elektronicznym ECU. W ten sposób zapewnia on znakomitą oszczędność płynów bez ograniczania wydajności.
Rozwiązanie technologiczne Final Tier 4/Stage IV zostało opracowane pod kątem optymalizacji całkowitej wydajności i oszczędności płynów, tzn. oleju napędowego i innych płynów, takich jak wodny roztwór mocznika. Silniki Final Tier 4/Stage IV firmy John Deere będą charakteryzowały się wydajną pracą z wykorzystaniem tradycyjnego oleju napędowego o wyjątkowo niskiej zawartości siarki, jak również biodiesla w mieszaninie 5-20% (B5-B20), odpowiadających obowiązującym normom Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów ASTM, zapewniając optymalną wydajność i swobodę w wyborze paliw.
John Deere jako jeden z nielicznych producentów stara się z pełnym zaangażowaniem zapewnić maksymalną moc silników, aby spełnić wysokie wymagania zastosowań pozadrogowych. John Deere projektuje zarówno silniki do zastosowań OEM, jak i własne maszyny budowlane, rolnicze i dla leśnictwa. Dlatego firma ta posiada wyjątkową wiedzę specjalistyczną w zakresie integracji silników w pojazdach, z uwzględnieniem układu przeniesienia napędu, układu hydraulicznego, elektronicznego modułu sterującego (ECU), układu chłodzenia oraz innych układów zapewniających optymalną wydajność. Dla właścicieli maszyn John Deere oraz klientów OEM oznacza to maksymalne osiągi, wygodną obsługę, oszczędność paliwa i wysoką jakość. Sprawdzona sieć dystrybucji John Deere, obejmująca ponad 4000 punktów serwisowych na całym świecie, udziela pełnego, kompetentnego wsparcia klientom posiadającym silniki Final Tier 4/Stage IV.
źródło: John Deere
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz